fredag 4 februari 2011

Syrligt sött - hjärtformade bakverk

Hjärtbakelser

(Sugar Cookies kommer som lovat, men till helgen - jag har inte glömt!)

Blanda till en cupcakessmet



Smörj och ströa en hjärtform noggrant med margarin/smör och vetemjöl. Jag hittade denna söta teflonform för 12 hjärtan på Rusta.


Man kan färga hälften av smeten med röd hushållsfärg, så får man en form av varje.


 Grädda och dela hjärtanen på hälften när de svalnat.


Lemoncurd, engelsk citronkräm. Mums!


Bred lite Lemoncurd på botten och lägg ihop hjärtat.


Gör en Cream cheese frosting och färga den med hushållsfärg.

Jag brukar vanligtvis spritsa med på påse och munstycke, men köpte den här spritsen på Rusta häromdagen för det facila fyndpriset 14.95. Det var ovant och spritspåse är nog mer min grej, men den fungerade!

Spritsa locket på din bakelse med Cream cheese frosting.


Strössla med nåt fint.


Sen är det bara att njuta...

Kanske tillsammans med en kopp kaffe?






Detta är min egna "komposition", men recept på cupcakes samt Cream cheese frosting är hämtade ur Leila Lindholm's A Piece of Cake.


~ Jessica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar